Sunday 2 March 2014

Congkak Dan Sepucuk Surat

Okey kita sambung cerita semalam yang tergantung tu, heheh sorry lah mengantuk pulak semalam hilang focus aku. Mesty korang tertanya-tanyakan kenapa aku letak title post kali ni Congkak dan Sepucuk Surat. Korang nak tau sebab apa ??? Aku bagi title ni sebab ada story disebalik congkak dan surat berkait dengan 'Miss R'. Ofcourse lah setiap tajuk ada kesah tersendiri. Nak tau kne lah bce sampai bawah, penat bohh jari menaip, heheh...




 Dengan permainan Congkak jugaklah aku menggunakan taktik-taktik aku untuk memikat hati 'Miss R'.. Kalau korang nak tau kelas 'Miss R' ni ada sudut nilam dan ada satu set congkak. Dah ada congkak ofcourse lah boleh mainkan. 



Inilah aku Zan heheh pencinta 'Miss R'

 Satu hari aku pergi kelas 'Miss R' aku pun nampak lah ada orang tengah main congkak. Tetibe muncul lah idea bernas aku. Aku pun pergi lah tempat duduk 'Miss R' lepastu aku cabar 'Miss R' fight main Congkak dengan aku, heheh Macam aku cerita dekat korang dekat post lepas yang 'Miss R' ni pantang dicabar sikit.

 Kau ingat aku ni suka suka cabar orang hahah salah cabar mati aku der. aku berani cabar sebab dulu aku ni boleh dikatakan jaguh congkak lah hahah(terpoyo sikit). Sejak hari tu, time rehat je mesty aku lepak kelas dia kiranya aku ni meninjau perbuataan dia, apa dia buat masa rehat mcm tulah.(sesi memikat katanya)Hahaha.



Miss R hehe dia ni seorang yang periang sebanarnya, tapi bila marah.. ishishish

 Dalam meninjau tu, aku pon ajak dia fight Congkak, cehhh. Aku pun fight dgn dye aku tak  pasti sama ada aku menang ataupun kalah.. Tapi aku rasa aku menang, (xnk kalah, malu lah kalah nan perempuan) hahaha.. Dah setle perlawanan tu aku pon dduk borak dgn dia mesra-mesra, tapi mesra hnya sekejap.

  Lepak punya lepak.. tiba-tiba kawan sekelas dia menyampuk "Oit, E*** xde kau curang eh kat sini dgn R***" 'Miss R' pun terus tarik muka dgn aku.. Marah gila time tuh dia kat aku. Tapi memang salah aku sebab aku tak berterus terang dengan dia. Aku pun terus kluar dari kelas dia sebab dia tunduk tutup muka kat meja sambil nangis, Paling lemah aku bila girl nangis depan aku.

 Aku bkn tahu pujuk orang pun. Kelas tuisyen malam aku terima seutus surat yg terkandung ayat-ayat yang mengatakan 'Miss R' xnk kacau hubungan aku dgn "Miss E". Serious wehh aku tak ada perasaan yang sama mcm perasaan aku dekat 'Miss R'(kiranya aku lebih menyayangi 'Miss R'). Aku dah lama tggu "Miss R" bg jawapan akhirnya dia kasi jawapan yang aku tunggu selama ni.

 Dalam surat tu jugaklah aku dpt tahu yg dia sebenarnya SAYANG kt aku, aku tggu jawapan dari dia lama berbulan aku sanggup tggu.. Aku ingt dia diam senyap tak trima dan dia tak suka aku, tapi sebaliknya pulak.. Aku cuba untuk dpt kn dia balik dlm sepucuk surat yg aku tulis, aku terang kn balik kat dia ape yg betul-betul ada kat hati aku.. Tapi usaha aku sia-sia, dia tetap marahkan aku.. Hurmm

Sambungan nya aku dan Miss R sakit serentak !!

No comments:

Post a Comment